kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

حوادث کوتاه از کشور

    کشف 812 کیلو تریاک
تربت‌حیدریه- ایرنا: فرمانده انتظامی بردسکن اعلام کرد: با انهدام یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر، یک محموله 812 کیلوگرمی تریاک دیروز در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ هوشنگ کیانی، اظهار کرد: در پی کسب گزارشی مبنی بر انتقال یک محموله مواد افیونی از محورهای جنوبی شهرستان به سمت مشهد، مراتب در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در عملیاتی مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر بردسکن، بجستان، خلیل‌آباد و مشهد، تمامی راه‌های ارتباطی مواصلاتی شهرستان بردسکن زیرنظر قرار گرفت.
سرهنگ کیانی گفت: به محض شناسایی خودرو پژو پارس حامل مواد مخدر، قاچاقچیان اقدام به فرار کردند که پس از چندین کیلومتر تعقیب و گریز ماموران اقدام به تیراندازی و متوقف کردن خودرو کرده و در بازرسی از آن 812 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
وی اضافه کرد: علاوه بر دستگیری راننده و یک سرنشین پارس، یک دستگاه خودرو پژو 405 نیز که به عنوان راه پاک‌کن خودرو حامل مواد به کار گرفته شده بود، شناسایی و سه سرنشین آن نیز بازداشت شدند.
پنج متهم دستگیر شده پس از بازجویی و تشکیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
سرقت مسلحانه از بانک انصار
بجنورد- ایرنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی از سرقت مسلحانه از بانک انصار شعبه شهر آشخانه خراسان شمالی در روز چهارشنبه خبر داد.
محمدتقی ایرانی گفت: در این اقدام مسلحانه، 38 میلیون و 150 هزار تومان وجه نقد از گیشه بانک از سوی فردی مسلح به سرقت رفت.
وی با بیان اینکه سرقت مسلحانه با یک دستگاه موتورسیکلت صورت گرفته، افزود: سارق پس از ورود به بانک وجوه نقد را از پیشخوان‌های جمع‌آوری و بدون تیراندازی متواری شد.
به گفته وی، نیروهای انتظامی بلافاصله در محل حاضر شده و اقدامات امنیتی و بازرسی‌ها را برای دستگیری این سارق مسلح آغاز کردند.
زمین‌لرزه فارس را لرزاند
تهران- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4/3 ریشتر بامداد جمعه مناطقی از استان فارس را لرزاند. شبکه لرزه‌نگاری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد: این زمین لرزه ساعت 3 و 32 دقیقه و 26 ثانیه رخ داد.
این زمین‌لرزه در 17 کیلومتری کنار تخته، 18 کیلومتری خشت و 18 کیلومتری کازرون از توابع و شهرهای استان فارس رخ داد.
همچنین زمین‌لرزه‌ای به قدرت 4 ریشتر ساعت 22 و 12 دقیقه و 54 ثانیه پنجشنبه شب همین مناطق از استان فارس را لرزاند.
مرگ خاموش 5 جوان
همدان- ایرنا: رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: پنج جوان بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن و گازگرفتگی در روستای سیاه‌کمر از توابع شهرستان همدان جان باختند.
سرهنگ رضا زارعی افزود: یک جوان کلید خانه باغی را از برادر خود گرفته و به همراه چهار تن دیگر شامگاه سه‌شنبه در این محل حضور می‌یابند.
وی اضافه کرد: پس از گذشت چند ساعت مادر مالک خانه باغ با فرزند خود تماس برقرار کرده که پاسخ ندادن فرزندش به تلفن موجب نگرانی و عزیمت وی به همراه دیگر اهالی خانواده به خانه باغ شد که پس از حضور در خانه باغ با جسد فرزند و چهار تن دیگر مواجه شد که همراهان وی پس از دیدن این صحنه موضوع را به عوامل پلیس اطلاع‌رسانی می‌کنند.
رئيس پلیس آگاهی استان همدان اظهار کرد:‌ لوله سیستم گرمایشی این خانه به جای وصل شدن به دودکش در داخل یک ظرف حاوی آب قرار گرفته بود.
زارعی با ذکر اینکه پنجره کوچک این خانه‌باغ نیز قفل بوده و هوا جریان نداشته است افزود: افراد ساکن در این خانه متوجه انتشار گاز منوکسید کربن در فضای خانه نشده بودند و با وجود اینکه نخوابیده بودند دچار گازگرفتگی شدند.
این مقام انتظامی افزود: 2 تن از جوانان برای نجات جان خود از طبقه دوم خانه به سمت در خروج حرکت کرده ولی به علت ناتوانی در باز کردن در خانه و تاثیر گازگرفتگی، در مقابل در خروج بر روی یکدیگر سقوط کرده و با گذر زمان جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: سه تن دیگر نیز برای خروج از در اصلی تلاش کردند ولی به علت کاهش توان آنها و مسدود شدن در به علت افتادن 2 فرد نخست، جان خود را از دست دادند.
کودک 5 ساله قربانی بی‌احتیاطی پدر
شهرکرد- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان لردگان گفت که بر اثر بی‌احتیاطی در رانندگی، کودک 5 ساله در یکی از روستاها زیر چرخ‌های خودرو پدر قرار گرفت و جان باخت.
سرهنگ خسرو نجفی افزود: در پی وصول گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف رانندگی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی و پلیس راه شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: با حضور ماموران در صحنه مشخص شد راننده سواری پراید هنگام حرکت به عقب، با فرزند 5 ساله خود برخورد کرده و موجب مرگ کودک خود شد.
به گفته وی، با توجه به اعلام کارشناسان پلیس راه بی‌احتیاطی راننده در هنگام حرکت به عقب علت وقوع این حادثه اعلام شد.
واژگونی خودرو حامل اتباع بیگانه
زاهدان- ایرنا: فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: واژگونی خودروی سواری پژو حامل اتباع بیگانه در کیلومتر 8 مسیر بمپور- ایرانشهر 2 کشته و 9 مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ یدالله ستوده اظهار داشت: این تصادف فوتی در ساعت 6 بامداد پنج‌شنبه به دلیل سرعت زیاد سواری پژو روی داد.
وی افزود: 2 نفر از سرنشینان این خودرو به دلیل شدت ضربه وارده کشته و 9 نفرنیز زخمی که به مراکز درمانی ایرانشهر اعزام شدند. این استان به سبب همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان همواره در معرض معضلاتی چون قاچاق انسان، قاچاق سوخت و کالا و مواد مخدر قرار گرفت.
افراد سودجو و باندهای قاچاق انسان، اتباع بیگانه (افغانی و پاکستانی) را از راه‌های سخت‌گذر و دور از چشم ماموران به داخل مرزهای ایران منتقل و سپس با خودروهای مختلف به ویژه سواری‌های تندرو و وانت به عمق کشور انتقال می‌دهند.
هر یک از خودروهای سواری پژو، زانتیا و امثال آن با وجود ظرفیت 5 نفره حتی تا 20 نفر تبعه خارجی را سوار کرده و برای فرار از چنگ قانون با سرعت زیاد در جاده‌های اصلی و فرعی حرکت می‌کنند که تاکنون در جاده‌های سیستان و بلوچستان حوادث ناگواری را رقم زده و باعث مرگ مسافران خود و یا خودروهای دیگر شده‌اند.
مرگ 4 نفر در سانحه رانندگی
ایرانشهر- فارس: بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو سواری پژوپارس و پراید در کیلومتر 190 محور ایرانشهر- بم، چهار نفر کشته شدند.
این حادثه منجر به آتش‌گرفتن هر دو خودرو شد که به دنبال آن سرنشینان آنها جان خود را از دست دادند.
انبار لوازم خانگی طعمه آتش شد
سبزوار- ایرنا: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: یک انبار لوازم خانگی در بلوار گاز این شهرستان در آتش سوخت.
هادی زارعی افزود: در این انبار لوازمی چون تلویزیون، جاروبرقی، یخچال و ماشین لباسشویی نگهداری می‌شد که با وجود تلاش آتش‌نشانان بیشتر این لوازم در آتش سوخت.
وی ادامه داد: در این حادثه به کسی آسیبی نرسید اما خسارت مالی زیادی به صاحب انبار وارد شد.
علت اصلی حادثه و میزان دقیق خسارت از سوی کارشناسان در حال بررسی است.