kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
جوان بحرینی زیر شکنجه آل‌ خلیفه جان داد

مردم در سراسر بحرین تظاهرات کردند

مردم بحرین در پی شهادت یکی دیگر از جوانان بحرینی در یکی از زندان‌های این کشور، تظاهرات کرده و هم‌قسم شدند که انتقام خون این شهید و دیگر شهدای بحرین را از آل خلیفه خواهند گرفت.
«محمد سهوان» جوان بحرینی که در سال 2011 در حین بازداشت هدف اصابت ترکش‌های «گلوله‌های سربی» از ناحیه سر قرار گرفته و به شدت مجروح شده بود پنجشنبه شب، پس از تحمل سال‌ها زندان و محرومیت از درمان در زندان به نوعی «زجرکش» شد. این شهید 45 ساله، بعد از زخمی شدن به ضرب گلوله نظامیان آل خلیفه در جریان فعالیت‌های انقلابی دستگیر و روانه زندان شده بود. وی در طول دوران حبس خود با وجود داشتن زخم‌های عمیق، در معرض شکنجه‌ها قرار گرفته و سرانجام روز پنج‌شنبه به شهادت رسید.
 آنگونه که «فارس» به نقل از شبکه تلویزیونی «لؤلؤ» نوشته «شیخ علی سلمان»، دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق پیش از زندانی شدن به دیدار خانواده این شهید رفته بود. منابع پزشکی تعداد ترکش‌های موجود در بدن و بخصوص سر و کمر وی را بیش از 80 ترکش اعلام کرده بودند.خانواده این شهید بحرینی با انتشار گزارشی از مشکلات و ناراحتی‌های وی در زندان، خواستار رسیدگی به وضع فرزندشان شده بودند ولی آل‌خلیفه به این خواسته توجهی نکرد.
مردم بحرین شب گذشته به نشانه اعلام وفاداری به شهدا و تأکید بر استمرار حرکت‌های انقلابی در مناطق مختلف بحرین، تظاهرات کردند و شعارهایی در حمایت از شیخ عیسی قاسم و پایبندی به استمرار انقلاب سر دادند. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 89) شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است.
بحرینی‌ها امسال در حالی به استقبال ششمین سالروز انقلابشان رفتند که اوضاع این کشور به دلیل تیرباران چندین جوان به دست رژیم که اخیرا صورت گرفته‌است، به شدت متشنج شده و مناطق مختلف بحرین طی روزها و هفته‌های گذشته صحنه تظاهرات و راهپیمایی‌ در اعتراض به این اقدام رژیم بود. شیخ «عبدالله الدقاق» نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران اما طی اظهاراتی تأکید کرد که «آل خلیفه برای سرکوب انقلابیون برخی فدائیان صدام حسین و شخصیت‌های حزب منحل شده بعث را به بحرین آورده است.» وی با اشاره به فتاوی مراجع عالیقدر اسلام تاکید کرد، هرکس در راه حمایت از شیخ عیسی قاسم جان خود را از دست بدهد شهید است. شیخ این را هم گفت که: «گمان می کنم دولت از این خیزش گسترده مردمی تحت حمایت مراجع دین در قم و نجف اشرف بسیار وحشت کرده  به همین دلیل سرکوب‌های خود را افزایش داده است.»