kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
درخواست یکی از مراجع شیعیان عراق از اردوغان:

اروپا را رها کن و به آغوش اسلام بازگرد

یک مرجع بزرگ شیعیان عراق از رئیس جمهور ترکیه خواست اروپا را رها کند و به آغوش امت اسلامی برگردد.
آیت‌الله «محمد تقی مدرسی» از ترکیه خواست تا قبل از آنکه فرصت از دست برود، به آغوش اسلام برگردد. این مرجع بزرگ عراقی خطاب به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت: «آیا دیگر کافی نیست که از کوبیدن درهای اروپا دست بکشید؟ آیا وقت آن نرسیده است که به محیط (جامعه) اسلامی بازگردید و با میهن بزرگ خود ]امت اسلامی[ درآمیزید؟»
منظور آیت‌الله «مدرسی»، درخواست ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپاست که چند دهه است سران این اتحادیه آن را نادیده می‌گیرند. اردوغان زمانی خطاب به مقامات غربی گفته بود، «کاری نکنید که بگویند اتحادیه اروپا یک باشگاه مسیحی است.»
این مرجع عراقی در ادامه تصریح کرده: «برخی در اروپا هنوز در فضای جنگ صلیبی به سر می‌برند و شما باید به آغوش امت اسلامی بازگردید.»
قبلاً نیز آیت‌الله مدرسی از ترکیه و ایران خواسته بود اتحادی کنفدرالی تشکیل دهند تا زمینه‌ساز وحدت بیشتر در دنیای اسلام بشوند.
حزب «عدالت و توسعه» تحت رهبری اردوغان در مارس سال 2003 (فروردین 1382) با شعارهای اسلامی به قدرت رسید. اما وی خیلی زود به این شعارها پشت کرد و به حمایت از سیاست‌های اروپا و آمریکا در منطقه ادامه داد و در نهایت به آغوش رژیم صهیونیستی بازگشت. نوکری اردوغان و حزب عدالت و توسعه برای ناتو، آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا به گونه‌ای بود که از دولت‌های سکولار قبلی ترکیه هم جلو زد!
خدمت اردوغان به سیاست‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی در سال 2011 دچار تحول کیفی شد و رئیس جمهور ترکیه عملاً از تروریست‌های تکفیری و غیر تکفیری در سوریه حمایت همه جانبه کرد و حتی کشور ترکیه را به کریدور عبور تروریست‌ها به خاک سوریه تبدیل نمود.
در این ماجرا اردوغان به دو دلیل، تمام عیار در خدمت سیاست نابودسازی سوریه قرار گرفت؛ اول، کسب امتیازات اقتصادی از غرب و عضو شدن در اتحادیه اروپا، و دوم نیز بهره‌گیری از گرایشات انحرافی تکفیری‌ها جهت برپایی یک امپراتوری عثمانی جدید. اما اردوغان اکنون کاملاً سرخورده شده و فکر می‌کند که از جانب اروپا و آمریکا رو دست خورده است.
امروز ترکیه و اتحادیه اروپا در حال تجربه بدترین روابط خود با یکدیگرند.
آیت‌الله مدرسی نیز با درک این شرایط، از اردوغان خواسته به آغوش اسلام بازگردد، هر چند با توجه به خلقیات و سیاست‌های اردوغان، بعید به نظر می‌رسد که او به این خواسته‌ها پاسخ مثبت بدهد. عبدالله گولن نیز چند روز پیش با نوشتن نامه‌ای به بارزانی از وی خواست به هیچ وجه به اردوغان اعتماد نکند چرا که وی به نزدیکترین متحدان و دوستانش هم خیانت می‌کند.