kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
گوترس، کپی ‌برابر اصل بان‌کی‌مون

سازمان ملل گزارش ضد صهیونیستی خود را تحت فشارهای آمریکا پس گرفت!

«آنتونیو گوترس» دبیرکل جدید سازمان ملل هم همچون دبیرکل سابق، تحت فشار و تهدیدهای خارجی گزارشی را که درباره جنایات یکی از متحدین آمریکا تهیه شده بود را باطل اعلام کرد!
کمیسیون امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد در 6 بهمن گذشته گزارشی را درباره تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منتشر کرده و اسرائیل را رسما یک «رژیم آپارتاید» توصیف کرده بود که این اقدام، با خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شد. «آنتونیو گوترس» دبیرکل سازمان ملل پس از مشاهده تهدیدهای آمریکا رسما عقب‌نشینی کرد و به این کمیسیون دستور داد تا این گزارش را پس بگیرد. در گزارش سازمان ملل آمده بود که «اسرائیل 531 روستای فلسطینی را بین سالهای 1947 و 1949 میلادی  (طی 2 سال!) تخریب کرده است.» پیش از این نیز بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل در یک عقب نشینی مشابه، بیانیه‌ای را که  علیه جنایات رژیم آل‌سعود علیه کودکان یمنی تهیه کرده بود را پس گرفت. بان‌کی‌مون پس از این رسوایی اعتراف کرد که به دلیل نیاز به دلارهای سعودی دست به این کار زده است.
به گزارش فارس به نقل از شبکه المیادین بخش دیگری از این گزارش به استبداد حاکم بر برخی کشورهای عربی پرداخته و آورده بود که «نخبگان حاکم بر جوامع عربی به دلیل عدم مشروعیتشان در حالتی از نگرانی به سر می‌برند، مسئله‌ای که باعث می‌شود در سرکوبگری زیاده‌روی کنند.» عقب نشینی گوترس از گزارش سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که فلسطینی‌ها شش شکوائیه در‌باره تجاوزات رژیم صهیونیستی به سازمان ملل ارائه کرده‌اند. این شکوائیه‌ها به تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه، محاصره نوار غزه، شهرک سازی و دیگر جنایات اسرائیل مربوط می‌شود. واشنگتن اعلام کرده بود تصمیم گرفته در کمک‌های ارائه شده به خارج از کشور،  از جمله سازمان ملل تجدیدنظر کند!
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، «مارک تونر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفته بود: «کمک‌های ما به اسرائیل تضمین شده است در واقع این نشان دهنده پایبندی قوی ما به یکی از قدرتمندترین شرکا و هم پیمانانمان است.»
آنتونیو گوترس، دبیرکل سازمان ملل هم نسبت به پیامدهای کاهش بودجه اختصاص داده شده آمریکا برای انجام اصلاحات در این نهاد بین‌المللی هشدار داده و اعلام کرده است: «کاهش بودجه پشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای سال 2018 ممکن است تلاش‌ها برای اصلاح سازمان ملل را در طولانی مدت با شکست رو به رو کند.»