kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

انجام 15 عمل جراحی رایگان چشم در دهلران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به شهرستان دهلران با حضور در محل استقرار اتاق‌های عمل سیار کاروان یک موسسه خیریه 15 عمل جراحی چشم بیماران را به صورت رایگان در این منطقه انجام داد
کاروان موسسه خیریه نورآوران سلامت از هفتم آذر ماه امسال در منطقه دشت عباس از توابع بخش موسیان شهرستان دهلران مستقر شده و خدمات رایگان دندانپزشکی و چشم پزشکی به مردم این مناطق ارائه می‌دهد.
رئیس‌شبکه بهداشت و درمان دهلران گفت: پزشکان متخصص این تیم پزشکی روزانه 30 نفر را در بخش دندانپزشکی و 60 نفر هم در بخش چشم پزشکی ویزیت کرده و خدمات پزشکی مورد نیاز را به این افراد ارائه می‌کنند.
شهریار رسولی در حاشیه حضور وزیر در این منطقه با اشاره به استقرار اکیپ موسسه خیریه در دشت عباس اظهار کرد: در این مدت (حدود 100 روز) سه هزار و 343 نفر بیمار در بخش دندانپزشکی و شش هزار و 250 نفر در بخش چشم پزشکی از سوی پزشکان مستقر در این موسسه معاینه شده و 310 عمل جراحی چشم نیز انجام شده است.
وی از تحویل 2 هزار و 320 عینک به بیماران مراجعه‌کننده به این موسسه در این مدت خبر داد و افزود: به تشخیص پزشکان این عینک‌ها به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته است.
رئیس‌شبکه بهداشت و درمان دهلران با اشاره به اینکه این تیم پزشکی در مناطق محروم کشور مستقر و خدمات درمانی رایگان به مردم ارائه می‌کند، تاکید کرد: خدمات دندانپزشکی نیز شامل ترمیم، کشیدن و جرم گیری برای کودکان زیر 13 سال از سوی پزشکان انجام شده است.
رسولی یادآور شد: خدمات چشم پزشکی نیز به افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و روستاییان نیز از سوی پزشکان مستقر در این موسسه خیریه ارائه می‌شود ضمن اینکه خدمات تیم پزشکی این بنیاد شبانه‌روزی است.
وی با اشاره به حضور پزشکان متخصص رشته‌های مختلف در منطقه دشت عباس تا پایان سال جاری در قالب طرح خدمات درمانی تخصصی به مردم اضافه کرد: خدمات این مجموعه رایگان و با استفاده از به روزترین تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.