kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

آزادراه رشت - قزوین برای تردد خودروها آماده شد

استاندار گیلان از آمادگی آزادراه
رشت - قزوین در محدوده منجیل بعنوان یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی شمال کشور در گیلان برای رفت و آمد خودروها خبر داد.
 محمدعلی نجفی در بازدید میدانی از مراحل ساخت باقی مانده آزادراه رشت - قزوین در محدوه منجیل به رودبار، اظهار داشت: بخش اصلی باقیمانده این آزادراه آماده بهره‌برداری و تردد خودروهاست.
وی به تکمیل فاز نخست باقیمانده این آزادراه به طول سه هزار و 200 متر اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی و ساخت بخش ورودی و خروجی این مسیر قریب به 2 سال به طول انجامید.
نجفی هزینه ساخت این مسیر را بیش از 180 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در احداث باقیمانده آزادراه منجیل به رودبار به صورت رفت و برگشت به طول هفت کیلومتر، سه هزار متر تونل و چهار دستگاه پل به طول 550 متر احداث شد.
وی این پروژه را به لحاظ فنی یکی از پروژه‌های بزرگ فنی و مهندسی راهسازی در ایران ذکر و اضافه کرد: با توجه به چهار بانده شدن مسیر منجیل - رودبار ، بهره‌برداری از این محور تاثیر بسیاری در کاهش حجم ترافیک دارد.
وی افزود : با تحقق این مهم بیش از 80 درصد از مشکلات ترافیکی رشت قزوین در نوروز برطرف خواهد شد. به گفته استاندار گیلان، ادامه این مسیر که هشت کیلومتر باقی مانده آزاد راه است نیز در حال انجام است.
عملیات اجرایی آزادراه قزوین - رشت از سال 1383 آغاز و تا سال 1388 قسمت عمده آن تکمیل شد و از منتهی الیه آزادراه قزوین - زنجان تا امامزاده هاشم به طول 138 کیلومتر به بهره‌برداری رسید اما 11 کیلومتر از این مسیر آزادراهی بین رودبار و منجیل، باقی مانده بود که حجم بالای سرمایه‌گذاری در شرایط سخت اجرای کار موجب شد سرمایه‌گذار در این پروژه ورود نکند.