kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

آمادگی گیلان برای 7 میلیون گردشگر نوروزی

رشت- خبرنگار کیهان:
استاندار گیلان از آمادگی این استان برای میزبانی بیش از 7 میلیون گردشگر در ایام نوروز 96 خبر داد.
محمدعلی نجفی اظهار داشت: در ایام نوروز پیش‌رو با توجه به امکانات بیشتری که نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده، آمادگی اقامت بیش از 7 میلیون گردشگر را داریم.
وی در ادامه به آمادگی یک هزار و 496 هتل، متل و مسافر کاشانه در گیلان اشاره کرد و افزود: این اقامتگاه‌ها در سطوح مختلف برای طبقات درآمدی متفاوت جامعه مشخص شده و ظرفیت 25 هزار تخت را دارد.
استاندار گیلان گفت: همچنین در ایام نوروز برای اقامت فرهنگیان نیز بیش از 380 مدرسه با امکانات اولیه در نظر گرفته شده که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
محمدعلی نجفی خاطرنشان ساخت: دریا، دشت، جنگل و کوه‌های سرسبز گیلان از حیران آستارا تا کوه‌های طوالش، شهرک تاریخی ماسوله، رودبار و دیلمان با سواحل زیبا و محصولات متنوع و همچنین وجود بیش از یک هزار و 43 اثر تاریخی ثبت شده به همراه موزه‌هایی که در کنار پارک‌ها و بوستان‌های این استان فعال است، می‌تواند مأمن خوبی برای مسافران داخلی و خارجی باشد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این جاذبه‌های بی‌نظیر، غذاهای متنوع و سفره‌های رنگین گیلان که در یونسکو نیز به ثبت رسیده، از دیگر جاذبه‌های این استان محسوب می‌شود.
به گفته استاندار گیلان در نوروز 96 جشنواره‌های بومی و محلی مختلف برای آشنایی بیشتر گردشگران با آداب و رسوم گیلان برپا می‌شود.