kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز:

به داد ما برسید

تبریز- خبرنگار کیهان:
کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز، با اجتماع در مقابل استانداری آذربایجان‌شرقی، خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
کارگران با حمل پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود: «به داد ما کارگران بلبرینگ سازی برسید»، «در سال اقتصاد مقاومتی ما را هم له کردند» خواستار توجه مسئولان به رفع مشکلاتشان شدند.
کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی بیش از 4 ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و برای اعتراض به این وضع، این بار در جلوی استانداری اجتماع کردند. گفته می‌شود 250 نفر در این کارخانه که از معروف‌ترین و معتبرترین کارخانجات کشور است، کار می‌کنند.
فرماندار تبریز از سپرده شدن مدیریت کارخانه به «ستاد حمایت از صنعت» خبر داد و با اشاره به این که بلبرینگ‌سازی در دوره دولت پیشین به فردی فاقد اهلیت لازم، واگذار شده است افزود: مدیریت نادرست این شرایط را به وجود آورده و مجبور هستیم طبق قانون و با کمک قوه قضائیه اقدام کنیم. رحیم شهرتی‌فر گفت: حقوق کارگران، چند ماه است پرداخت نشده و با توجه به شرایط پیش‌آمده و عدم عمل به مطالبات کارگری، در مورد سهامدار این واحد، تصمیم بر خلع ید گرفته می‌شود.
احد حسینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز، با اشاره به بهانه‌جویی‌های مدیریت بلبرینگ‌سازی گفت: در صورت فروش کارخانه بلبرینگ‌سازی، آلمان و کشورهای همسایه خریدار آن هستند.
وی با تاکید بر پرداخت حقوق کارگران افزود: کیفیت محصولات بلبرینگ‌سازی تبریز بسیار بالا بوده و جزو کارخانه‌های منحصر به فردی است که مشابه ندارد. این گزارش حاکیست کارگران بلبرینگ‌سازی پیش از این در محوطه کارخانه و مقابل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تجمع داشتند.