kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳

درس عبرت خاتمی به روحانی (خبر ویژه)

«من به روحانی هم گفته‌ام که اگر او نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی کم‌اهمیت باشد و نتواند پاسخ مطالبات مردم را بدهد، دولتش بیشتر از 4 سال دوام نخواهد آورد».

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی دانا، محمد خاتمی درجمع برخی از اعضای مجمع روحانیون گفته که باید حوزه نفوذ خود را در فرمانداری‌ها متمرکز کنیم و کارهایمان را پیش ببریم.
وی افزوده: باید فشار بیاوریم که فرمانداران غیر همسو عوض شوند و نیروهای ما از این حوزه و بخشداری‌ها وارد شوند.
خاتمی می‌گوید:  من به روحانی هم گفته‌ام که اگر او نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی کم‌اهمیت باشد و نتواند پاسخ مطالبات مردم را بدهد، دولتش بیشتر از 4 سال دوام نخواهد آورد.
وی افزوده است: تنها کسی که در این مدت در دولت خوب عمل کرد، توفیقی در وزارت علوم بوده است  که کاملا تفکرات اصلاح‌طلب داشت، اما روحانی از او حمایت نکرد و او کنار رفت؛ باید امثال توفیقی در دولت زیاد باشند.
خاتمی گفته که بعید می‌دانم که روحانی به مطالبات اجتماعی مردم پاسخ دهد؛ چرا که او آدم  محافظه‌کاری است و سعی خواهد کرد دنبال سیاست خارجی و اقتصاد برود در حالیکه پاشنه آشیل دولت مسائل اجتماعی است.
این اظهارات در حالی است که خود، کارنامه ناموفقی در اداره دولت اصلاحات داشت و سیاست‌زدگی دولت وی در کنار بی‌اعتنایی به معیشت مردم موجب شکست سنگین اصلاح‌طلبان و نامزدهایی چون معین، مهرعلیزاده، کروبی و هاشمی در انتخابات سال 84 شد.