kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

ورود پیکر مطهر 165 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی

همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، پیکرهای پاک 165 شهید دفاع مقدس صبح دیروز از طریق آبراه اروندرود در خرمشهر در جنوب غربی خوزستان وارد میهن اسلامی شدند.


پیکرهای این شهدا در روزهای اخیر در استان‌های بصره و العماره عراق از سوی گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد.
این رزمندگان در عملیات‌های والفجر 8، کربلای 4، رمضان، خیبر، بدر، والفجر مقدماتی، والفجر 1، محرم و تک‌های دشمن در سال 67 در این مناطق به شهادت رسیده بودند.
این پیکرهای مطهر روز یکشنبه همزمان با سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا از طریق آبراه اروندرود وارد اسکله اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر شده و مورد استقبال جمعی از مردم قدرشناس آبادان و خرمشهر، مسئولان محلی و استانی، همرزمان شهیدان و جمعی از ایثارگران قرار گرفتند.
پیکرهای این شهدا هنگام ورود به کشور با حضور یگان‌‌های تشریفات اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر، مردم و کاروان‌های راهیان نور مورد استقبال قرار گرفتند.
پیکرهای این شهدای دفاع مقدس، عصر دیروز برای برگزاری آیین وداع به شهر دزفول منتقل شد.
بر اساس برنامه پیکرهای این شهدای گمنام پس از عبور از خیابان امام خمینی (ره) دزفول و حرکت به سمت آستانه متبرک حضرت سبزقبا(ع) در میان استقبال باشکوه مردم ولایتمدار دزفول تا حسینیه ثارالله این شهر تشییع، و آئین شبی با شهدا در کنار پیکرهای مطهر قهرمانان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
سردار باقرزاده: پیکرهای 536 شهید دفاع مقدس امسال تفحص شد
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از ابتدای امسال تاکنون پیکرهای مطهر 536 شهید هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی تفحص شد.
سرتیپ پاسدار سید محمدباقرزاده دیروز در آیین بازگشت پیکرهای مطهر 165 شهید دفاع مقدس از آبراه اروندرود به کشور در گفت‌‌وگو با ایرنا افزود: روز شنبه در آخرین مرحله از کاوش پیکرهای شهدای هشت سال دفاع مقدس در سال جاری، پیکرهای 21 شهید در منطقه سومار پیدا شد.
وی اظهارکرد: پیکرهای 165 شهیدی که دیروز از طریق اروندرود به کشور بازگشتند در روزهای اخیر در مناطق عملیاتی کربلای4 ، رمضان، خیبر، بدر، محرم، تک پشتیبانی در عملیات والفجر8 در مناطق جزایر اروند، منطقه کتیبان، شرق دجله و منطقه زبیدات عراق تفحص شدند.
باقرزاده گفت:پیکر پاک و نورانی این شهدا برای برگزاری مراسم وداع با شهدا، به شهر دزفول منتقل و سپس برای شناسایی به تهران فرستاده می‌شوند.
وی گفت: امیدواریم مراحل شناسایی پیکر این شهدا پیش از ماه مبارک رمضان انجام شود.